Výuka ve spolupráci s elitními firmami? Jde to
NázoryPříliš mnoho teorie, ale mizivé propojení s praxí a s tím
související špatné uplatnění na trhu práce. Tak zní do značné míry
oprávněná kritika českého terciálního vzdělávání. Ne vždy ale musí
být tato skutečnost pravidlem. Jedním z důkazů, že se i u nás blýská
na lepší časy, může být vedlejší specializace Marketing a na ní
navazující Komunita VS Marketing.
Na Fakultě podnikohospodářské se před pěti lety zrodil koncept výuky,
který u nás ve své době neměl a mnohdy dodnes nemá obdoby. Představa
výuky marketingu, kdy mají studenti možnost nově nabyté znalosti ihned
uplatňovat na situacích z reálného světa byznysu, vznikla jako reakce na
stížnosti firem, které neměly odkud rekrutovat své budoucí zaměstnance.
Absolventi měli o praktickém marketingu jen zkreslené představy a jejich
znalosti neodpovídaly reálným požadavkům firem na trhu práce.
Vedlejší specializace Marketing umožňuje studentům získat potřebné
znalosti a dovednosti pro uplatnění na manažerských pozicích napříč
spektrem marketingových odvětví. Do výuky se intenzivně zapojuje řada
prestižních firem jako Kraft Foods, Procter & Gamble, L´Oréal, Ogilvy,
ACNielsen nebo Median. Například v rámci spolupráce s P&G
zpracovávají studenti během semestru firmou zadaný týmový projekt, který
následně prezentují přímo v sídle firmy jejím top managerům. Na rozdíl
od jiných oborů tedy není nalezení uplatnění na trhu práce po
absolvování této vedlejšky tak problematické.
Autorka je studentkou vedlejší specializace
ČTĚTE TAKÉ:
- Tip
na vedlejšku: Kromě zpěvu před zbytkem třídy jsem zkusila vyučovat na
obchodce - Přijde
vám doučování drahé? V rámci vedlejší specializace vznikl projekt
Share it! - Na
stáži v Rakousku jsem poprvé využila znalosti z mezinárodního
obchodu