Verča ze Survivora: Nebyla jsem spokojená s tím, jak mě v televizi vykreslili.

27. 2. 2025 | | Rozhovory IMG_2090

Veroniku Sandholzovou mnozí z vás znají z reality show Survivor, které se minulý rok účastnila. Díky této účasti se studentce Podnikohospodářské fakulty VŠE otevřely nové životní a kariérní možnosti. Jak s nimi nakládá, nám prozradila v rozhovoru na téma „influencerství“. Ačkoliv byla v reality show vykreslena jako naivní mladá holka, nenechte se zmást televizní obrazovkou. V realitě je totiž Veronika velmi ambiciózní a některé z jejich cílů nám v rozhovoru i odhalila. Mimo to jsme naťukli její pohled na sociální sítě a jejich využívání.

Survivor se proslavil jako soutěž, kde si soutěžící na exotickém ostrově sáhnou na dno a často zhubnou i desítky kilogramů.

Považuješ sama sebe za influencerku? Šla jsi do Survivora s tím, aby ses v těchto ohledech zviditelnila?

Ne, rozhodně ne. Influencerství beru jako sprosté slovo. I když je to takové klišé, nešla jsem do show s tím, že si naženu sledující. To, že mě teď někteří berou jako influencerku, je tím, že dosahy, které mám, využívám. Sice nejsou příliš velké, ale i tak bych byla hloupá, kdybych je nevyužila. Sprosté slovo to začíná být z toho důvodu, kolik lidí se tomu dnes věnuje. Občas je to i dost přeplacené, když to srovnám s jinými profesemi. V influencer marketingu je hrozně peněz. Snažím se tomu téměř vyhýbat. Považuju se spíš za tvůrce a není to moje primární činnost. Dělám to jako doplněk, protože mě to baví.

Do show jsi sice nešla s tím, aby ses proslavila, ale samozřejmě je to s tím úzce spjato. Jak sis zvykla na pozornost médií? Poznávají tě lidé na ulicích, chodí za tebou se slovy „Ty jsi ta ze Survivora!“?

Jo, chodí za mnou furt. Jsem z toho sama překvapená. Nedostala jsem se ani do sloučení, ale lidé si mě pořád pamatují. Dokonce se mi stalo, že jsem byla na jednom fesťáku, kde jsem pracovala přes léto, a potkala jsem se tam s Nikčou, která v mé řadě skončila druhá. Lidi ale nejdřív běželi za mnou zjistit, jestli teda tu imunitu mám nebo ne. Člověk, který skončil druhý, je skoro nezajímal.

Publicitu jsem ze začátku nezvládala spíš proto, že jsem nebyla spokojená s tím, jak mě v té televizi vykreslili. Vím, že jsem jim dala náboje třeba s kauzou ohledně mojí imunity, ale přišlo mi, že pokud televize potřebovala zabít čas, sestříhala tam jenom mě. Byla jsem z toho v šoku, protože jsem tam vypadala úplně naivní a blbá. Celkově jsem byla zklamaná, že jsem vypadla tak brzy. Bylo tak pro mě těžké být ráda za to, že mě lidé poznávají. Upřímně, občas jsem se spíš snažila kontaktu s nimi vyhýbat.

Jak se ti daří na sítích po skončení reality show? Pocítila jsi nějaké razantní změny, nebo se ti sledující daří udržet?

Ti, co jdou do reality show, mají obecně okamžitý nárůst. Lidé tě ale začnou sledovat jen kvůli jedné věci, která netrvá věčně, a je tak těžší je udržet. Řekla bych, že u mě konkrétně se to nemění. Pořád tvořím a vydávám – ne teda tak moc, jak bych chtěla – ale stále jsem aktivní. Myslím, že spoustu lidí odešlo, ale zase jich spoustu nových přišlo. Přijde mi, že se pořád držím na stejné úrovni. Popravdě, čísla sledujících moc nesleduju, takže přesně ani nevím. Určitě je to hodně individuální.

Do soutěže Verča vstupovala jako „obyčejná“ holka, vrátila se však s několika tisíci fanoušků.

K tomu se nabízí jen jedna otázka: „Proč by tě měl člověk sledovat?“ Sama jsi říkala, že influencerů a tvůrců jsou mraky, tak proč zrovna tebe?

To je moc dobrá otázka. Pořád tu svou hodnotu hledám. Chtěla bych být tou, co předá nějakou myšlenku pomocí videa tak, aby se člověk zastavil a řekl si, že má smysl a ne, že bude jen scrollovat a sledovat, jak chodím do kavárny, zacvičit si a podobně. Teprve si buduju to svojí cestičku – možná právě k tomu sportu, který mi je blízký, a hlavně přes autenticitu. Snažím se ukazovat nejen „sluníčkové“ věci.

Je hrozně těžké nacenit sám sebe. Mám spolupráce i na barter.

Přestože jsi autentická, máš nastavené nějaké hranice toho, co už na sítě nepatří?

Určitě mám své hranice. Nesdílím svůj vztah a rodinu. Není to proto, že bych je chtěla tajit, ale kvůli tomu, že to už nezáleží jen na mně. Všem není příjemné, aby byli na videích, tak proč bych to já měla dávat na svůj profil. I když mezi námi padají různé vtipy, které by se jako nápady použít daly, neudělala bych to jen kvůli tomu, abych měla větší dosahy.

Sama jsi už zmínila, že využíváš možností, které ti sítě přináší. Jaké největší výhody jsi díky svým dosahům získala?

Vnímám to spíš obecně. Dostaneš se do jiné sorty lidí a objevíš úplně jiné možnosti. Vážím si hlavně těch maličkostí. Najednou se mi třeba ozývají firmy, které chtějí, abych vyzkoušela a natočila video o jejich produktech. Obecně jsem ráda za ten kompletní balíček.

Když už jsi tu nakousla spolupráce. Jaký máš na ně názor? Jak si spolupráci vybíráš? Máš i zde určité mantinely?

Určitě. Většinou se jedná o spolupráce na dlouhodobé bázi, kdy mi nevadí být s onou značkou spojovaná. Nestojím o žádnou spolupráci u věcí, které jsem nikdy nepoužívala, ani u takových, co si prostě můžu koupit sama. Určitě bych nevzala spolupráci týkající se politiky, drog nebo něčeho podobného. Hodně mi chodí nabídky na focení šperků. Nechci si ale zavírat do této oblasti dveře a jakmile na jednu značku kývnu, chci u ní už zůstat. Třeba i u kosmetiky nechci každý měsíc používat jinou jen proto, že bych z toho měla peníze. Chci být značkám věrná a pečlivě si je vybírám. I kdyby se mi to hodilo, nechci svůj profil přehltit spolupracemi. Spíš více odmítám, než přijímám.


Na Refresheru jí můžete často zahlédnout v roli moderátorky.

Hodně se řeší otázka toho, jak se ohodnotit. Řada influencerů, z důvodu neznalosti správného nacenění jejich vlastní práce, přistoupí i na nevýhodné podmínky. Typicky se jedná o různé barterové spolupráce. Jak dle tebe správně ohodnotit svůj potenciál na sítích?

Je hrozně těžké nacenit sám sebe. Nemám jeden ceník pro všechny. Záleží na produktu. Vždycky, když mi přijde námět, tak nejdřív přemýšlím, jak by se tento produkt hodil do mého života a na můj profil. Poté firmě navrhnu nějaký nápad na video, kde by se produkt dal využít. Když se jim nápad líbí, tak si to pak propočítám podle času, který mi zabere natočení, sestříhání, namluvení a podobně. S každou značkou je to úplně jiné.

Mám spolupráce samozřejmě i na barter, třeba restaurace. Nikdy předtím se mi nestalo, že by mě někdo oslovit, ať jdu zkusit jejich nové menu. Některé restaurace za to chtějí hned nějaký post nebo storíčko, ale některé vám napíšou, že to nechají na vás, podle toho jak vám bude chutnat a zajímají se spíš o vaše pocity.

Jsou příjmy ze spoluprací na sítích tvůj hlavní výdělek?

Poslední období pro mě bylo docela náročné, protože jsem za dva semestry dostudovala všechny předměty na magistru. Měla jsem školu každý den od pondělí do pátku a neměla moc volného času, takže minulý semestr to bylo třeba 80 % mých příjmů. Mohla jsem si natáčet videa a stříhat je jen po nocích. Teď, když mám konečně čas, si hledám práci na full-time, takže se to procento bude snižovat. Chci se ale soustředit především na to, že budu pracovat v nějaké firmě a sbírat zkušenosti. Je mi tedy jasné, že spolupráce odsunu. Minimálně ty nové brát nebudu. Chci se naučit něco víc a využít toho.

Být influencer teď není mojí prioritou.

Máš nějaké nastavené plány, co bys chtěla tvořit? Chystáš nějaké změny ve své činnosti?

Já jsem takový střelec. Teď na měsíc odlétám a dám si od všeho úplný detox. Inspirovala jsem se ostrovem. Chybí mi jen tak sedět na pláži a být sama se sebou, tak mě napadne třeba něco tam. Uvidíme, co budu dělat dál. Jsem volná od školy, tak můžu konečně realizovat všechny plány, na které nebyl čas. Ráda bych našla nějakou svou přidanou hodnotu právě skrz cestování nebo motivaci ke sportu. Přesnou vizi ale zatím ještě nemám. Chci zkoušet sama sebe a realizovat ve sférách, kde budu nejlepší. Být influencer teď není mojí prioritou, ale určitě to nechci odstavit. Dávám to stranou spíš kvůli svému osobnímu rozvoji, který bych chtěla mít ještě jinde.

S veřejným vystupováním se neodmyslitelně pojí hejty. Jak se s nimi vypořádat? Co nejhoršího jsi v tomto ohledu zažila?

Nejhorší pro mě byly ty dva týdny po návratu ze Survivora, kdy jsem se ještě schovávala a pořád jsem běžela v televizi a lidi pod všechny příspěvky chrlili komentáře. Ve chvíli, kdy jsem vypadla, se to zmírnilo. Lidem mě bylo asi líto a začali mě občas cenit, že jsem chtěla hrát, což byl můj hlavní cíl. Od té doby moc hejty nepociťuju. Nejsem kontroverzní a na tom si zakládám. Nepouštím se na tenký led a nechci svým sledujícím vnucovat své názory. Reality show jsou hnízdečko pro hejtry a do žádné jiné se nechystám. Ti lidé, co mi dají šanci na sítích, mě sledují. Kdo nechce, tak nesleduje. Já nikoho nesoudím a nekritizuji. Hlavně není hejtr jako hejtr. Někdo tě konstruktivní kritikou posune a jiný posílá do hrobu.

Během tvého působení v reality show vycházely kontroverzní spekulativní články, které většinou nebyly pravdivé nebo byly vytržené z kontextu. Je tu něco, co tebe samotnou nejvíc pobavilo?

Toho je spousta. Ty články jsem si pročítala. Pamatuju si, že jedna z prvních věcí, co mi rodina říkala, protože se jich to dotklo, bylo, že jsem údajně z rozvedené rodiny a moje sestra je psychicky nemocná. Přišlo mi fakt hrozné, že někdo překroutí všechno. Pak mě samozřejmě pobavily spekulace o sexu na ostrově.  To bylo nejvíc top. Hodně zajímavý byl i titulek „Veronika odhalila stud.“, což vůbec nevím, kde se vzalo a ani jsem se to v tom článku nedozvěděla. Už teď se směju nad tím, co bulvár píše o účastnících nové řady. Musíš tyhle kecy, stejně jako hejty, nevnímat. Zasmát se nad nimi a hodit je za hlavu, protože jinak by člověk skončil v blázinci. Naučila jsem se díky tomu poprvé v životě přijmout to, že ne všichni tě mají rádi, což je osvobozující.

Zdroj fotek: Archiv Veroniky Sandholzové, TV Nova, Refresher

Mohlo by tě zajímat: