Totální krach linky X-Ž
NezařazenéOdbor plánování dopravního procesu Dopravního podniku hlavního města Prahy (DP) byl nucen zrušit autobusovou linku X-Ž. Stalo se tak nedlouho poté, co byla s velkou slávou zprovozněna, aby sloužila studentům VŠE při přesunu mezi dvěma areály školy.
Odbor plánování dopravního procesu Dopravního podniku hlavního města Prahy (DP) byl nucen zrušit autobusovou linku X-Ž. Stalo se tak nedlouho poté, co byla s velkou slávou zprovozněna, aby sloužila studentům VŠE při přesunu mezi dvěma areály školy.
„Nastoupit se podařilo vždy jen zlomku těch, kterým byla linka určena. Místa s neuvěřitelnou rychlostí obsadili jinak nemohoucí, nepohybliví a na lůžka upoutaní důchodci i přesto, že do vysokopodlažních vozidel se těžce leze,“ říká Ing. Dluhoš Vodňanský, ředitel DP. K náporu důchodců docházelo i přesto, že jediným platným jízdním dokladem byla multifunkční identifikační karta VŠE. „Starci se však prokazovali právě identifikačkami,“ kroutí nevěřícně hlavou Vodňanský. „Nevím, jak se k nim dostali.“
Karty důchodcům vydával Ing. Hawlitschek, což odhalili investigativní reportéři Bulvy v minulém vydání. Hawlitschek se však brání: „Funkce MHD byla na kartách pro ty geronty zablokovaná.“ Jeho představu však naboural prorektor Iváneček, který s DP domluvil úplně jiný způsob odbavování, kdy čip zabudovaný do karty nebyl vůbec využit (viz rubrika „Krátce“).
Vodňanský připouští, že linka X-Ž se může do pražských ulic vrátit: „Vyvíjíme zařízení, které by mělo rozpoznat, zda do vozidla nastupuje důchodce nebo student.“ Detektor by měl být zabudován přímo v rámu dveří a bude reagovat na zlaté výplně zubů, kloubní protézy, kardiostimulátory a zřejmě také pojízdné tašky s kovovou konstrukcí. „Vozidla by mohla být připravena již s koncem zimního semestru,“ uzavírá Vodňanský.