Studenti FPH vyhráli soutěž Masters of Marketing

6. 1. 2023 | | Zprávy ze školy Masters of Marketing 2022

Čtvrtý ročník soutěže Masters of Marketing zná svého vítěze. První místo obsadil tým s názvem  2-a-pol- Slovaka ve složení Viktórie Čelovské, Anny Rychetské a Marka Kosiny. Druhé místo získal tým Maoma, který tvořila Viktória Kovaľová, Marcela Vítková a Dariya Akhmetova. Na třetím místě se umístili Samuel Miškovič, Ludvík Bouška a Nikol Pucholtová za tým Lunisa Bopumi. Soutěž každoročně pořádá Katedra marketingu Fakulty podnikohospodářské (FPH) Vysoké školy ekonomické (VŠE) ve spolupráci se společností Unilever.

Úkolem týmů bylo dovést svěřenou firmu k nejvyšší hodnotě pro akcionáře v prostředí počítačové marketingové simulace Marsim Launch. Volba vhodné strategie a její implementace do jednotlivých prvků marketingového mixu, schopnost reagovat na kroky virtuálních konkurenčních firem a změny v preferencích virtuálních zákazníků, to jsou jen některé výzvy, kterým soutěžící museli čelit v průběhu šesti kol soutěže.

Průběh soutěže krátce shrnula Viktória Čelovská. „Tři kola jsme vypracovávali doma a další tři pak v den soutěžního finále v kancelářích společnosti Unilever.“ Dodala, že je fajn mít rozdělené role v týmu, protože na poslední tři kola je už mnohem méně času. Její slova potvrdil také Marek Kosina. „Díky automatizovanému Excelu, který sestavila Anička, jsme mohli dělat rychlé výpočty a měli jsme to tak mnohem jednodušší,“ doplnil.

Pět nejlepších studentských týmů se zúčastnilo celodenního finálového kola, které proběhlo začátkem listopadu v sídle společnosti Unilever. Předmětem hodnocení byla například schopnost pracovat s programem Marsim Launch, spolupráce v rámci týmu a prezentace výsledků před odbornou porotou. Ta se každoročně skládá z odborníků společnosti Unilever a Katedry marketingu FPH VŠE.

„Finální výsledek jsme prezentovali všichni, byli jsme tým a chtěli jsme tak i působit. Rozdělení prezentovaných témat vycházelo z týmových rolí. Já jsem si vzala na starost představení strategie a taktiky pro jednotlivé značky, Marek představil naše výsledky na grafech a Viki naše největší úspěchy včetně toho, co se úplně nepovedlo,“ vyjádřila se k prezentaci výsledků Anna Rychetská.

Studenti z vítězného týmu obdrželi certifikát Masters of Marketing 2022, který jistě bude cennou položkou v jejich životopisu. Dále budou mít příležitost zúčastnit se mentoringového sezení s Michaelou Franekovou, generální ředitelkou Unilever. „Určitě příležitosti mentoringu od paní ředitelky využijeme, zatím na termínu nejsme domluvení,“ řekla iListu Anna.

„Soutěž mě bavila, naučila mě pracovat v týmu, navíc i pod tlakem a probudila mého soutěživého ducha. I kdybychom nevyhráli, tak pocit, že jsem udělala něco nad rámec povinností, je super,“ řekla Anna. Účast v soutěži by doporučila také Viktória. „Simulace je poměrně praktická a člověk si díky ní může vyzkoušet řízení portfolia značek. V našem případě dokonce i uvedení zbrusu nového produktu na trh.“

Do soutěže se mohou zapojit všichni studenti magisterského studia na VŠE, podmínkou účasti je znalost českého a anglického jazyka a vytvoření týmu o maximálně třech členech.

Foto: web Fakulty podnikohospodářské

Mohlo by tě zajímat: