Šance 2000
NezařazenéO prvním víkendu v listopadu se ve škole na Žižkově snažilo 11 známých firem ukázat se z té nejlepší stránky a přilákat studenty do svých řad. V pátek odpoledne proběhlo stručné představení jednotlivých společností v nové aule. O sblížení se studenty prostřednictvím občerstvení se pokoušeli pracovníci například z Nestlé Čokoládoven nebo Kraft Foods ČR. Každý, kdo dokázal vyjmenovat alespoň tři výrobky firmy Nestlé, dostal sladkou pozornost.
O prvním víkendu v listopadu se ve škole na Žižkově snažilo 11 známých firem ukázat se z té nejlepší stránky a přilákat studenty do svých řad.
V pátek odpoledne proběhlo stručné představení jednotlivých společností v nové aule. O sblížení se studenty prostřednictvím občerstvení se pokoušeli pracovníci například z Nestlé Čokoládoven nebo Kraft Foods ČR. Každý, kdo dokázal vyjmenovat alespoň tři výrobky firmy Nestlé, dostal sladkou pozornost. Velký rozruch v sále vzbudil maskot Českomoravské stavební spořitelny. Liška rozdávala přítomným studentům sladkosti. Představitel Komerční banky na rozdíl uvedl, že už bylo vše řečeno a že zbytek se účastníci dozví až na sobotních akcích.
V sobotu měla každá firma vyhrazenu jednu nebo více učeben ve staré budově. Od ranních do pozdních odpoledních hodin jim byl poskytnut prostor k realizaci záměrů, jak přilákat téměř 450 přihlášených studentů na nabízené pracovní pozice. Některé firmy, jako například Unilever, používaly při svých prezentacích multimediální pomůcky, nápaditou reklamu nebo alespoň drobné dárky. Jiné (například Siemens) se omezily na křídu a tabuli, zpětný projektor a žádné upomínkové předměty. Ačkoliv pro některé studenty Šance představovala bránu do světa pracovních příležitostí, nejeden účastník odcházel v podvečer zklamán. Zatímco mnohé firmy při svých přednáškách nabízely volné pozice pro nejlepší studenty a v rámci výhledu do budoucnosti, našly se i takové, které pojaly Šanci pouze jako svou reklamní akci. Naopak u některých firem, jmenujme alespoň Procter&Gamble, bylo možné přímo na místě absolvovat přijímací testy, a tak učinit první podstatný krok v zájmu o nabízené pracovní místo. Zástupci Deloitte & Touche zvolili netradiční formu skupinových konzultací. V jedné skupině spolu seděli a debatovali u kulatého stolu zástupci konkrétních oddělení ve firmě a studenti, kteří požadovali informace o daných odděleních.
Zástupci firem se vesměs shodli na tom, že organizace ze strany Centra profesní orientace byla zvládnuta nadmíru úspěšně. Opačného názoru mohou být studenti, kteří už týden před konáním Šance zjistili, že kapacita je naplněna, přičemž v prostorách školy stále visely letáky zvoucí je na akci. Ačkoliv byla kapacita již dlouho před závěrem registrací naplněna do posledního místa, na některé prezentace firem se nedostavila až třetina přihlášených účastníků. K příležitosti konání Šance bylo vydáno přibližně 3000 katalogů firem. Zdaleka ne všechny byly využity.