Nový rektor VŠE prof. Richard Hindls
Rozhovory, Zprávy ze školyOn-line rozhovor se uskutečnil ve čtvrtek 15. prosince 2005 od 10.00 do 12.00 hodin.
Dobrý den, nejprve Vám velmi gratuluji ke zvolení rektorem VŠE. Rád bych se zeptal, jak konkrétně si představujete komunikaci se studenty ve Vaší nové pozici. Bude se na Vás člověk moct obrátit například dopisem či emailem, nebo domluvit schůzku? Plánujete také např. pravidelné schůzky se studenty?
Děkuji za gratulaci. Moje dveře studentům v žádném případě zavřeny nezůstanou. Ideální je začít e-mailem, abych věděl, oč jde. Nebude-li stačit písemná odpověď, navrhnu schůzku. A zachovám i funkci zvanou zkráceně „studentský tajemník“. Bude to jeden či jedna z Vás a tohoto kolegu či kolegyni považuji za svého velmi důležitého partnera ve věcech studentských. Schůzky připravované jako pravidelná setkání spíše nepředpokládám. Individuální kontakt mám za lepší.
Dobrý den,
gratuluji Vám ke zvolení a doufám, že přenesete příjemnou atmosféru z FIS na celou VŠE.
Děkuji Vám. V nedobré atmosféře rychle mizí dobré nápady. Věřím, že příjemné klima se mi podaří na celé VŠE rychle vytvořit.
Je možné v prostorách školy zvýšit místa, kde si studenti můžou sednou? Škola jako kdyby předpokládala, že chodíme pouze na výuku, jinak zde čas netrávíme.
Pokud ale v týmu musíme řešit projekty, potřebujeme jak místo na sezení, tak stoly a hlavně zásuvky na notebooky…
Lze tuto situaci řešit?
Pokud vím, už v současné době má dojít ještě k nákupu několika sedaček pro odpočinek i drobné práce v prostorách školy. Avšak já chci cílevědomě zvýšit celkovou kulturnost prostředí, kam vy studenti chodíte. Budu mimo jiné usilovat o rozsáhlejší pokrytí prostor školy wifi komunikací, předpokládám rozšířit nabídku míst pro rychlé občerstvení (bistra), kvalitu stravování aj. Vždyť škola je vlastně vaše současné „zaměstnání“ a kulturní, estetické, ale i pracovní prostředí je nezbytností.
Dobrý den, gratuluji Vám k vítězství!
Podle mého názoru se drtivá většina studentů nezajímá o vnitřní dění na škole, nevědí, k čemu jsou senáty, a koneckonců je to ani nezajímá, atd.
Důsledek je podle mne ten, že bez jejich podpory jim nemůže škola zlepšit podmínky tak, jak by si studenti sami představovali. Chci se tedy zeptat, jaké máte konkrétní nápady na odstraňování této „informačně komunikační bariéry.“
Děkuji!
Základním předpokladem dobré komunikace je vytvořit klima, kdy studenti podvědomě vycítí, že jejich problémy nejsou „těm nahoře“ lhostejné. Žádný problém by neměl zůstat bez odezvy a bez snahy o řešení, protože leckdy je pocit marnosti nad „odpískaným“ problémem horší než onen problém samotný. Na druhé straně i studenti sami si musí uvědomit, že pasivitou vůči dění ve škole se jejich stesky nevyřeší. Jsou tu senáty, akademičtí funkcionáři, vedoucí kateder, určitě je kam s problémy jít. Budu hodně dbát na to, aby se zvýšila kvalita komunikace s těmi, kteří se na vedení školy či fakult obrátí.
Zaujimalo by ma, ci pan prof. bude stale este skusat studentov, ktori navstevovali jeho prednasky, u bakalarskych skusok v skuskovom obdobi zimneho semestra 2005/2006.
Ano, zkoušet budu.
Dobrý den.Ekonomický slovník ( C.H.Becku 2003) je jedinečná záležitost.Jak dlouho vznikal?Vyjde i verze na CD-ROM.Děkuji Veselý
Asi dva roky, myslim, že je téměř vyprodán. Patrně dojde k dalšímu vydání. O verzi na CD-ROM mi momentálně není nic známo, záleží na jednání s nakladatelem.
Vážený pane Profesore,setkal jste se již za svého působení s podplácením kantorů při zkouškách?Děkuji,Veselá Chomutov.
Nesetkal.
Dobrý den, bude škola pod Vaším vedení směřovat spíše k většímu počtu studentů s menší „kvalitou“, nebo dosavadí počet studentů lépe vzdělaných. Expanze na úkor kvality.
narážím na doc. Schwarze a jeho zkrácení vyučovací jednotky na 80 min.
Děkuji za odpověď
Přiznám se, že trochu nerozumím pojmu „student s menší kvalitou“, ale snad máte namysli efektivnost a kvalitu výuky. Debata o tom je debatou o mnoha a mnoha věcech. Překrývání předmětů, nízká náročnost konkrétních předmětů, nedostatečná aktuálnost některých ekonomických témat, menší tlak na samostatnou práci, malá pozornost věnovaná prezentačním schopnostem, velká anonymita ve výuce a mohl bych pokračovat. Popravdě řečeno, rektor a jeho nejbližší kolegové zrovna toto moc přímo ovlivnit nemohou. Tady jsou bezprostřední kompetence především na straně děkanů, vedoucích kateder a garantů předmětů. Co ale může udělat rektor, je nastolit efektivnější podmínky v celkové organizaci výuky na VŠE a v jejím finančním ohodnocování. Tady chystám kvalitativní změny, avšak na malém prostoru, který má tato online debata na i-listu k dispozici, je nestihnu popsat. A ještě něco – rektor a jeho nejbližší kolegové musí co nejvíce odezírat postřehy a náměty studentů z výuky – vždyť kdo více ví o tom, jak se kde učí. Třeba právě překrývání předmětů, nedostatky v organizaci výuky aj. Nový rozměr proto chci dát i studentské anketě a zejména konkrétním postřehům studentů v ní.
Zkrácení jednotky výuky na 80 min. nepředpokládám.
Pane profesore, šel byste psát test na Silvestra? Stížnosti studentů na krátké zkouškové období byly vyslyšeny tím, že se prodloužilo o mezivánoční týden. Myslíte, že je v pořádku, když studenti dostanou jediné termíny v tomto týdnu – třeba 27. a 28. prosince?
Sám jsem dělal kdysi dávno zkoušku z Ekonometrie u prof. Huška 27.12. Samozřejmě že by „vánoční“ termín neměl zdaleka být jediným, a určitě by měly být i mnohé další. Pak si samozřejmě můžete vybrat a nemusíte tam o Vánocích jít. Jsou-li to však jediné termíny, jak píšete, pak je to asi velmi vážná otázka pro proděkana Vaší fakulty ai pro vedení katedry.
Inspiroval jste se předvolebním slibem svého soupeře a budete usilovat o přesunutí zastávky Husinecká? Je to vůbec možné, když před časem proběhla rekonstrukce křižovatky?
Už jsem někde odpověděl. Tedy o toto usilovat určitě nebudu
Zdravim, v odpovedich na dotaz (polozeny senatorem Rosickym) pred volbou rektora zaznelo v odpovedi protikandidata M. Pichanice, ze by se snazil zjednodusit prechod studentu mezi jednotlivymi fakultami (uznavani predmetu, zkousek). Take planujete „zjednoduseni“ soucasneho stavu (prechodu mezi fakultami)? Diky
Uznávání předmětů a zkoušek je sice věcí odborných pracovišť, ale já „průchodnost“ obecně považuji za pozitivum při individualizaci studijního curricula. Sám mohu dbát pouze na to, aby se tak dělo explicitně a podle vyhlášených pravidel.
Pokud jde ovšem o přechody mezi fakultami, např. během bakalářského stupně studia, tj. ještě před dokončením studia, neumím si představit, že kdokoliv přestoupí kamkoliv, ač na vyžadovanou fakultu nikdy nedělal přijímačky či je dokonce dělal, ale neudělal. I s takovými žádostmi o přestup jsem se jako děkan setkal – a ne jen jednou. Nelze tímto způsobem obcházet přijímací řízení a porušovat tak pravidlo rovných příležitostí.
bude tramvajova zastavka pri skole?
O tom momentálně nepřemýšlím.
Ve volbách jste vyhrál díky Mazouchovu hlasu, ačkoli kolem jeho mandátu bylo vznesena řada pochybností. Jaký je Váš názor na situaci v akademickém senátu?
Ze zákona je volba tajná, respektujme to, prosím. Já jsem dostal 11 hlasů z 21 platných. Nespekuluji proto o žádných hlasech jednotlivých senátorů a nepídím se, kdo jak volil. Tato věc je pro už uzavřenou minulostí. Se Senátem chci vycházet velmi dobře, je to pro mě klíčový partner, kterého si vážím, který zastupuje všechny fakulty a se kterým se budu hodně radit.
Jak chcete podporovat studentské aktivity na VŠE? Plánujete nějaké změny oproti současnosti (grant rektorky ap.)?
Na grant rektorky jsem už někde konkrétně odpověděl. Studentské aktivity po nástupu do funkce nejen podpořím, ale budu hledat i cesty k jejich rozšiřování. Momentálně v rámci svých přípravných osobních jednání se obracím i na zástupce těchto aktivit, sdělujeme si fakta, situaci mapuji a zatím z těchto jednání mám velmi dobrý pocit. Jsem optimistou i do budoucnosti. Škola nemá jen učit, ale má být i významným neformálním místem setkávání studentů.
Se zvysovanim kvality vyuky souvisi i studentska anketa – jeji reprezentativnost je ovsem mala (a myslim, ze dlouhodbe klesajici). Jeden z duvodu maleho zajmu studentu o anketu spatruji v tom, ze zverejnovane vysledky jsou agregovane a dopady na kvalitu vyuky nejsou studentum znamy (mne znamou vyjimkou je alespon vyjadreni FPH z leta 2005). Rad bych proto vedel, jestli uvazujete o zverejneni plnych vysledku ankety, tak jak je to bezne na MFF UK nebo Fakulte elektrotechnicke CVUT, a pokud nikoli, tak proc? Pokud jde o know-how ankety z Fakulty elektrotechnicke, je plne dostupne (clenove FPH byli/jsou v kontaktu se zodpovednymi osobami).
Jaky je Vas postoj k rozsirovani vyuky v cizich jazycich (anglictine)? Myslim si, ze by vsem studentum prospelo, kdyby se vyhledove vyucovala napriklad 1/3 predmetu v cizich jazycich. Povazujete tento nazor za spravny? Pokud ano,jakym zpusobem hodlate motivovat katedry k poskytovani vetsiho poctu kurzu v cizich jazycich?
Predem dekuji za odpovedi.
Vojtech Oplestil, xoplv01@vse.cz
Anketa, to je vážné téma. Chci přijít s podstatnými změnami především v obsahu i v organizaci ankety, a to především směrem k využívání individuálních odpovědí. Nejde snad ani tak o to, zda jsou zveřejňované výsledky agregované či nikoliv (některé individuální odpovědi by totiž bylo možné na web umisťovat až po 22. hodině a ráno v šest je opět vyndat – to jen pro Vaši ucelenou představu), ale spíše o to, zda dokážeme spolu s kompetentními odbornými pracovišti tyto často velmi cenné podněty využívat. O tom to je a to je můj hlavní cíl změn v anketě. Jinak řečeno, nasměrovat důsledně anketární poznatky tam, kam jsou směřovány, a dbát o jejich pečlivé využívání. Tak se anketa stane smysluplnou.
Naprosto správná věc, plně souhlasím. A nejde jen o jednotlivé předměty, ale dost máme co dohánět i v ucelených cizojazyčných programech. Podívejte se třeba na nabídku některých fakult Univerzity Karlovy. Je v kompetenci rektora prosadit přípravu takového programu a zkušenosti ukazují, že ani zájem kateder nebude malý. Je to mým cílem.
Vazeny pane profesore, dovolte mi, abych Vam polozil 4 otazky:
Jiste vite, ze pani rektorka Durcakova podporuje studentske aktivity svym Grantem rektorky (https://www.ilist.cz/clanky/dve-ste-tisic-pro-studentske-aktivity). Zajima me, jestli hodlate v teto aktivitie pokracovat, prip. jestli ji hodlate dale rozvijet, napriklad zvysenim dotace nebo zmenou kriterii.
Kvalita vyuky na VSE je dosti variabilni: na jedne strane predmety se zvanymi odborniky z praxe a pedagogy se schopnosti atraktivniho podani latky, na druhe strane prednasky, kde se de facto predcitaji skripta. Jakkoli se situace v teto oblasti zlepsuje, myslim si, ze by zlepsovani pedagogicke cinnosti skoly mělo byt jednou z jejích priorit. O tom se castecne pise v aktualizaci Dlouhodobeho zameru pro rok 2005 v bode tri (http://www.vse.cz/vedeni/dlouhodoby-zamer-aktualizace05.php). Tato zminka je ovsem dosti obecna. Zajima me proto, jakymi konkretnimi projekty hodlate tyto zamery implementovat.
O těchto věcech z nedávné doby vím a podobnou aktivitu oceňuji. Jde o rozhodnutí současného vedení, já však jsem zatím ještě neměl možnost se o věc zajímat natolik, abych Vám teď odpovědně sdělil, zda a nakolik změním kritéria či jaké jsou možnosti zvýšit dotaci. Moje pocity z této věci jsou ale pozitivní.
Na tuto otázku jsem už částečně odpověděl panu či paní „M.K.“ Jak jsem uvedl, popsat odpovědně a podrobně všechny kroky, které zde hodlám učinit, není možné v online debatě. Velmi zjednodušeně řečeno, chci přinést změny do celkové organizace výuky a do jejího financování a tím zvýšit efektivnost v práci kateder, možná až o třetinu.
Dobrý den, na CD Romantický sax je klavírista Richard Hindls. Jste to Vy, nebo jde o shodu jmen?
Ano, jsem. Těch CéDéček je celkem šest, jedno z nich s už zesnulým panem Jiřím Sovákem (k jeho pětasedmdesátinám). A k tomu jeden vinyl. Hudba mi hodně dala (a i něco vzala), ale už je to skoro 10 let čirou minulostí.
Dobry den,
Zajimalo by me zda se budete snazit spristupnit studentum placene ekonomicke informace. Konkretne by se mi napriklad ke studiu hodily podrobnejsi statistiky OECD a jejich elektronicke publika. Dekuji
Konkrétní rada: leccos už funguje, ale možná se to moc neví. Zkuste adresu www.sourceoecd.org, uvidíte sám. Gratis. Totéž EUROSTAT, gratis.
Pane profesore, chystáte se provést některé reformy, které ve svém programu navrhoval doc. Schwarz?
V každém programu ostatních kandidátů je leccos hodně zajímavého. Ze všeho bych něco rád využil. Brzy se proto obrátím na tyto své kolegy a jsem přesvědčen, že spolupráci neodmítnou.
Dobrý den, blahopřeji ke zvolení. Rád bych se zeptal, kdo bude váš nástupce v roli děkana FIS. Jsou již známi něktěří kandati nebo ti kdo kandidaturu zvažují?
Děkuji Vám za gratulaci. Do 31.1.2006 zůstávám děkanem, pak vypíše Senát FIS volby, prostě standardní procedura. O novém děkanovi tedy rozhodne Senát FIS a já svému nástupci budu plně k dispozici při předávání funkce pro zachování kontinuity.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda rektor školy může nějakým způsobem ovlivnit stav dopravy do školy. (jedná se mi zejména o dopravu na JM, kde jsou autobusy v určitých hodinách maximálně plné, a i díky tomu se zde nachází velké množství kapsářů). Děkuji za odpověď.
To je věc k jednání s Dopravním podnikem, proč by ne. Umím si představit jakousi „pendl-linku“, dejme tomu Opatov – JM – Chodov, ve vhodných časech. Otázka je, zda by si to tak představoval i Dopravní podnik hl. m. Prahy. Ale proč se o jednání nepokusit …
K té hudbě, kterou jste zmiňoval, jaká hudba se Vám líbí? Co si vždy rád poslechnete? Jakou hudbu naopak nemáte rád vůbec? Hrál jste na klavír například jazz?
Poslouchám spíše střední proud, rock a popík. Světové kapely 70. let, pak taky Joe Cocker, Elton John, ale třeba dodnes Procol Harum a jejich nezapomenutelná A Whiter Shade of Pale. A nasládlá doba let osmdesátých – Bad Boys Blue, ale i Floydi a tak. Není u mě žádná neoblíbená hudba, jako muzikant jsem musel umět hrát všechno. Ptáte-li na jazz, tak spíše moderní než tradiční. A big bandy a slavné swingovky.
Máte už nějakou konkrétnější představu o konkrétních lidech na místa svých prorektorů? Oslovil jste již v tomto směru někoho? Plánujete pokračovat v tradičním zastoupení všech fakult na rektorátě – z každé fakulty jeden prorektor – jak tomu víceméně bylo dosud?
Teď denně diskutuji o problémech, analyzuji situaci. Prorektoři musí být silné osobnosti, s velkou samostatností a iniciativou. Měli by mít zkušenosti a také potenciál k vytváření dobré atmosféry na škole. Jména oznámím Senátu VŠE po nástupu do funkce. Důležitá je pro mě nejen osobnost prorektora, ale i jeho schopnost týmové spilupráce. Počítám zatím se čtyřmi prorektory.
Co říkáte na to, že se u autobusových zastávek na Jižním Městě pravidelně zašívají policisté a napříč tomu, že je to bezpečné a přehledné místo, tam pravděpodobně z nudy pokutují studenty, kteří tam nepřechází po přechodu, ale třeba pět metrů vedle?
Nic o tom nevím.
Podle své odpovědi V. Opleštilovi budete klást důraz na výuku jazyků. Přímo ve výuce se ale dozvídáme něco úplně jiného – vyučující tvrdí, že jazyky nejsou prioritou, a převládá názor, že si mají studenti zaplatit komerční kurzy – škola bude poskytovat jen minimum. Kde se bere takový rozdíl ve vnímání výuky jazyků?
Výuku jazyků jednoznačně podporuji a mám za to, že i přes Vaše námitky je naše jazyková výuka v porovnání s jinými pretižnimi českými VŠ na vysoké úrovni. Řada studentů přichází na VŠE už s velmi dobrými znalostmi minimálně jednoho cizího jazyka, a proto bych chtěl posílit výuku vybraných odborných předmětů v cizím jazyce, které budou vyučovány jak našimi pedagogy, tak hostujícími profesory. Rád bych také, aby zahraniční a čeští studenti měli více příležitostí studovat společně.
Dobrý den. Gratuluji ke zvolení a mám dotaz: jak to bude dál s ISISem? Má na to rektorát nějaký vliv? Jaká jsou možná řešení situace a k jakému se vy osobně kloníte? Děkuji.
Zde naskakuji do rozjetého vlaku, ovšem do vlaku notně kodrcajícího. Cesta zpět už není, práce se musí dovést rychle ke zdárnému konci. Vedl jsem proto už některá předběžná jednání a budu důrazně požadovat, aby v době po mém oficiálním nástupu do funkce rektora byl k termínu zahájení „letních“ studijních procedur (registrace, zápisy, přijímačky, e-semestr … aj.), to je cca od 15. 5. 2005, ISIS už v pořádku. Dosavadní průběh prací přinesl rozpaky. Nemám teď kompetence k hledání viny, ale budu mít kompetence k odstranění nedostatků a důsledně jich využiji.
Vážený pane rektore,
nejprve bych Vám chtěl pogratulovat ke zvolení a doufám, že do vedení školy vnesete jistou racionalitu a častěji než předchozí rektora vyslyšíte potřeby studentů.
Každý student, který opustí VŠE bez titulu, to jsou zbytečně vynaložené finance a pedagogické úsilí. V případě, že byl přijat student, který „na to nemá“, i promrhané měsíce či roky života mladého člověka. Co tedy hodláte udělat proto, aby se tzv. úmrtnost snížila? Zpřísníte příjímací řízení nebo budete lépe zkoumat vyprofilovanost uchazeče (myslím tím např. testy všeobecných studijních předpokladů jako na MU)? Jak chcete eliminovat počet nedostatečně motivovaných studentů, kteří studium nedokončí, ale zabírají místo těm, kteří byli možná více motivovaní, ale zůstali před branami přijímacího řízení?
Víte, já si nejsem jist, že se pomocí dvou hodin přijímaček tak snadno rozpozná, že „na to někdo nemá“. Také si nejsem jist, že ti, kteří zůstali před branami přijímacího řízení, jsou možná více motivováni než ti, co odchází. Spíše je to o kvalitě výuky a paradoxně o její vyšší náročnosti. Chtějme od studentů více. Učíme moderním způsobem? Vedeme studenty ke znalostní společnosti a ke schopnosti orientace v neznámém problému? Pro toto je třeba připravit podmínky, v tom je role rektora. Ale hlavní váhu ve fungování a chodu studijních programů nesou děkani, především oni musí vědět, co je příčinou úmrtnosti.
Jedna taková vánoční otázka: Kdybyste psal Ježíškovi, co byste chtěl pro svou školu, co pro studenty, co pro své kolegy a co sám pro sebe?
Pro školu větší rozpočet, abych mohl lépe ocenit kvalitní výuku a vědeckou činnost, pro své kolegy a celou akademickou obec dobrou a přátelskou atmosféru, pro studenty co nejlepsi uplatneni v budouci praxi a pokud se toto všechno splní, bude tím naplněno i přání mé.
Možná je to opět o motivaci, ale i o přístupu pedagogů. Několikrát se mi stalo, že se přednáška zrušila pro malý počet posluchačů, kteří se dostavili. Logicky vzato, je to stejné jako práce řidiče autobusu, pro kterého přeci není rozdíl, jestli točí volantem v plném autobuse, nebo veze jednoho pasažéra. Zamezíte tedy tomu, aby vyučující mohli z tohoto důvodu rušit přednášky?
Tak to se mi vůbec nelíbí, jestli někdo pro malou účast ruší výuku. To je věc, kde má rektor prostředky k nápravě. A student plné právo důrazné stížnosti. Řešení je nutné nalézat v úzké součinnosti s děkany. Už sama zmenšující se účast totiž není věcí nahodilou, ale důsledkem dlouhodobě chabé výuky. To nelze tolerovat.
Chystáte se posílit autonomitu jednotlivých fakult, nebo naopak omezit kompetence děkanů? Přijde mi iracionální, aby se některé záležitosti řešily 6× a ne jen jednou.
Určitě to první, autonomii plynoucí ze zákona. Sám jsem byl dost dlouho děkanem na to, abych věděl, jak je nepříjemné omezovat administrativně postavení fakult. A jenom pro vysvětlení – pravomoci děkanů přesně vymezuje vysokoškolský zákon, takže ani nevím, jak by rektor mohl omezit kompetence děkanů.
Pane profesore, podle životopisu, který byl otištěn SL, jste deset let pracoval v České plánovací komisi. Ten název mluví sám za sebe, ale moho se přesto zeptat jaká byla náplň vaší práce?
Pracoval jsem jako statistik na problematice metod a technik prognózování kvantitativních ukazatelů a na metodice a organizaci přípravy dlouhodobého výhledu. Stál jsem u zrodu Prognostického ústavu ČSAV, resp. jeho české části – Ústavu prognózování.
doc. Schwarz mluvil ve svém kandidátském projevu o možnosti založení právnické fakulty. Plánujete to také?
Ne.
Nyní se na škole rozjíždí nový studijní systém, ISIS, ale myslím, že stále chybí jakýsi pasivní studijní systém – informační portál pro studenty. Vše, co se týká studia je roztříštěno na webu VŠE, webech fakult, kateder, učitelů a studijních oddělení, nesčetných nástěnkách apod. Uvažujete tedy o zřízení takového portálu?
Máte pravdu, dobrá připomínka. Teď zrovna probíhají práce na nové architektuře webu VŠE, budu diskutovat možnosti toho, co říkáte. Správná věc!
Promiňte, ale příliš jste mi na mou otázku ohledně Vašeho názoru na Mazouchův hlas neodpověděl. Mazouch se se svými preferencemi naprosto netajil. Nevyslyšel ani požadavky na svou rezignaci. Myslíte si, že je v pořádku, že člena akademického senátu nelze odvolat?
Myslím, že moje předchozí odpověď je dostatečná i na Vaši dodatečnou otázku.
Počítá se na VŠE do budoucna s výukou v angličtině? Třeba jen některých povinných předmětů nebo celých studijních programů, jako např. BSc. a MSc. program na PEF ČZU?
Už jsem v tomto duchu odpověděl panu V. Oplestilovi.
Mohlo by tě zajímat:
- Do sesterstva vezmeme i chlapce, ale poslední slovo má vždy žena. Je to příprava na klasický život, říká Ilona Syrová, předsedkyně Alfa Fí
- Týdenní přehled akcí: zadebatujte si s Respektem nebo běžte na hokej!
- Vývoj areálu ekonomky: přes vinice a plynárnu k moderní univerzitě 21. století