Na virtuálním veletrhu práce si se zástupci firem promluvíte jen těžko

30. 4. 2012 | | Kariéra

Společnost Monster.cz se snaží vytvořit alternativu ke klasickým
veletrhům práce. Při virtuálním veletrhu si sice můžete v klidu projít
propagační materiály společností, kontaktovat zástupce firem je ale
složité.

Když navštívíte virtuální veletrh dnyprace.cz, příjemným překvapením je
propracovaná trojrozměrná grafika. Úvodní stránka se podobá prostorovému
výstavišti s logy firem a partnerů veletrhu. V pavilonu V se
„procházím“ mezi stánky firem a přemýšlím, na který kliknout jako
první. Výtvarná podoba stránek je působivá, v každém stánku mě na
recepci zdraví pohyblivá a smějící se postavička krásné mladé ženy
nebo muže.

Každý stánek má tři části – recepci, kde můžu chatovat nebo si
stáhnout všelijaké informace, video zónu a sekci Kariéra u nás. Zkusila
jsem se tedy poptat na nabídky práce. Zarazilo mě, že i když
organizátoři slibovali neomezený přístup k firmám, většina jich neměla
v chatu zástupce celou dobu, ale jen v předepsané časy a třeba jen hodinu
denně. A ani tehdy pokaždé neodpověděli.

Odvážila jsem se oslovit první společnost. Odpovědí na moje otázky
jsem se nedočkala. Zástupkyně další společnosti mi navrhla, ať jí
napíšu mail, ani na ten mi ale neodepsali. Prošla jsem si některé další
chaty, reakcí na většinu dotazů bylo „Navštivte naše webové
stránky.“ Když jsem se snažila získat nějaké informace od pořadatelů,
namísto odpovědí na moje dotazy mi poslali informační leták o tom, jak
jsou skvělí. Takže tolik ke zvládnutým press relations.

Hledáme lidi s praxí

Podařilo se mi alespoň odchytnout zástupce farmaceutické společnosti
Contipro. Ptala jsem se ho, proč se účastní virtuálního veletrhu, jestli
to pro ně má přidanou hodnotu oproti tradičním pracovním veletrhům.
„Jezdíme na klasické veletrhy na univerzitách, ovšem tam máme možnost
oslovit pouze studenty VŠ, na virtuálním i lidi z praxe. Ocenili jsme
možnost navázat kontakt i s těmi, kteří se kvůli pracovní vytíženosti
nemohou účastnit normálních veletrhů,“ říká zástupce společnosti.
„Potvrdilo se to, protože mezi zaregistrovanými životopisy se objevují
i zkušení lidé s bohatou praxí,“ dodává s tím, že společnost
zatím jenom eviduje životopisy a poskytuje dodatečné informace.

I když firmy očekávají účast spíše zkušených lidí, převládají
prý studenti v poměru 70:30. Pro Contipro je celková účast na veletrhu
zatím nízká „Jsme rádi za možnost přímého kontaktu s návštěvníky,
i když účast zatím není nijak masová.“ Ptám se, jestli od veletrhu
očekávají, že se setkají se zajímavými uchazeči. „Při zvažování
účasti jsme ocenili možnost být vidět stejně jako možnost přímého
kontaktu s lidmi bez prostřednictví personální agentury,“ uvedli.

Seznamte se v baru

Veletrh slibuje networking, neboli navazování užitečných kontaktů, a
webináře, tedy semináře vedené lektorem přes internet. Při bližším
pohledu jsem se ale webinářů v programu nedopátrala. Slibné kontakty
můžete navázat tak, že si prohlédnete něčí profil nebo mu zašlete svou
vizitku, a pak v trojrozměrném „baru“ čekáte, jestli se vám ten někdo
ozve zpátky. Pivo si ale dát nemůžete.

Ve virtuálním pavilonu se tak můžete podobně jako na klasickém veletrhu
procházet mezi stánky, prohledat nabízené pozice nebo se podívat na videa a
propagační materiály. Propracovaná grafika ale na druhou stranu nemůže
nahradit neuspokojivé odpovědi zaměstnanců firem nebo jejich věčnou
nepřítomnost.

Mohlo by tě zajímat: