Na kolejích se přes prázdniny jen malovalo
NezařazenéNa podzim našli studenti koleje prakticky ve stejném stavu, jako když se z nich v červnu vystěhovávali. Žádná větší oprava se nekonala, ani připojování dalších pokojů na internet navzdory slibům nepokročilo. Peníze na úpravy spolkla dostavba Rajské budovy. Slibovaného zasíťování se přes prázdniny nedočkala ani kolej Blanice, ani Vltava.
Na podzim našli studenti koleje prakticky ve stejném stavu, jako když se z nich v červnu vystěhovávali. Žádná větší oprava se nekonala, ani připojování dalších pokojů na internet navzdory slibům nepokročilo. Peníze na úpravy spolkla dostavba Rajské budovy.
Slibovaného zasíťování se přes prázdniny nedočkala ani kolej Blanice, ani Vltava. Zůstává také stará elektroinstalace. „Nebyl včas odevzdán projekt, a proto jsme museli vyměnit projektanta. To celou akci zpozdilo,“ vysvětluje vedoucí oddělení síťové infrastruktury Výpočetního centra Tomáš Skřivan. Koleje na Jižním Městě tak čeká instalace datové kabeláže za pochodu. „Začít by se mělo v únoru,“ dodává Skřivan.
Připojení k internetu se kromě Jižního Města chystá také pro celou kolej Jarov III G a část Jarova I, II a III F. „Nejdřív ale přijde na řadu Jižní Město, aby tam bylo bydlení zajímavější,“ dodává Skřivan.
Také Správy účelových zařízení (SÚZ) plánuje větší akce až v budoucnu. „V letošním roce se žádné rozsáhlé rekonstrukce uskutečnit nemohly, protože nebyly peníze – nejdříve se musela dokončit Rajská budova,“ uvádí vedoucí technického oddělení SÚZ Pavel Stránský. „Příští rok už ale na Jarově II plánujeme rekonstrukci střechy a opravu výtahů. Pokud zbudou peníze, dojde i k celkové rekonstrukci bloku D na Jarově,“ doplňuje. Jarov A by měl dostat nová okna.
Během prázdnin se tak pracovníci Technického oddělení SÚZ věnovali jen menším vylepšením – vymalovali větší část Jarova, vyměnili kohouty topení na Jarově III F a na Blanici, zrekonstruovali místnost pro stolní tenis na Jarově I a terasu v prvním patře na Jarově II. Na kolejích Jarov I a Jarov III G se měnily obklady sprchových koutů.
„Na Rooseveltově koleji jsme žádné změny neprovedli, neboť nedávno prošla celkovou rekonstrukcí,“ vysvětluje Stránský. Podle studentky Zuzany, která bydlí na Roosveltově koleji, by už ale i ta potřebovala vymalovat. „Rekonstrukce proběhla před čtyřmi roky. Třeba ve sprchách už máme opravdu ošklivou plíseň,“ dodává.
Běžné opravy kolejí si studenti financují sami z plateb kolejného. Dalším podstatným zdrojem finančních prostředků jsou dotace ministerstva školství, které je poskytuje na rozsáhlé rekonstrukce jako jsou střechy, výtahy nebo kotelny.
„Je pravda, že technické zařízení na kolejích je zastaralé,“ přiznává Stránský a připouští třeba až šest havárií vody, odpadů nebo elektroinstalace v jednom dni. Nemalé škody podle něj ale také působí vandalismus. „Kdyby nikdo nic úmyslně neničil, ušetřené peníze bychom mohli použít na něco jiného, pro studenty přínosnějšího,“ apeluje na obyvatele kolejí.