Menza přidá pitnou vodu, s výpary ale nic dělat nemůže

29. 12. 2013 | | Nezařazené

V menze AV Gastro studentům VŠE nejčastěji vadí mastné výpary, jídla
z polotovarů a málo příborů, říká předseda Kolejní a stravovací
komise Akademického senátu VŠE Andrej Kačur. V polovině listopadu se
s provozovatelem menzy kvůli stížnostem sešel. Na některé připomínky
bude menza reagovat, v některých případech to ale není možné.

Hlavní novinkou, která se na přání studentů objeví, mají být
zásobníky na vodu. Ta bude stejně jako čaj zdarma. Provozovatel by měl
také více hlídat, aby ukázky jídel odpovídaly skutečným porcím a aby
studenti včas věděli o všech změnách – například, že došly
brambory a místo nich se dávají k masu hranolky.

Kdo mlčí, nic nevyřeší

Některé problémy by si ale měli studenti řešit sami, zdůrazňuje
akademický senátor. Když třeba dostanou porci, která jim přijde malá,
mohou požádat zaměstnance menzy, aby ji zvážil. Pokud je jídlo studené
nebo nekvalitní, měli by jej okamžitě reklamovat, zdůrazňuje Kačur.
„Studentka si například přišla stěžovat na to, že měla špatné maso,
které ale už snědla. Takže si v menze neměli jak ověřit, zda to byla
pravda,“ dodává.

Někteří už stížnost vyzkoušeli: „Když jsem již potřetí dostal
v menze studené jídlo, nechal jsem si zavolat vedoucího, který přišel po
třiceti minutách. Ten se zeptal, jaké jídlo jsem měl, a šel si to do
kuchyně ověřit. Po deseti minutách se vrátil s tím, že je skutečně
podávané jídlo zcela studené, a nabídl mi jako kompenzaci jídlo z minutek
zdarma,“ zaznělo v komentářích.

Další věcí, na kterou si lidé na VŠE stěžují, jsou jídla
z polotovarů, například omáčky. „Ptal jsem se zde na to a jediný
polotovar, který používají, je bramborová kaše. Jinak například
bramborové knedlíky si dělají sami,“ komentuje Kačur.

Za fleky na příborech nemůže špína

K nejčastějším připomínkám k menze patří špatně odvětrávané
výpary. „Nepříjemný je zápach z jídla, kterým člověk v menze během
chvíle načichne,“ upozornil jeden ze studentů. S tím ale AV Gastro nic
dělat nemůže. Podle Kačura může za zápach špatná vzduchotechnika,
která ovšem nepatří menze, ale škole.

AV Gastro nemá podle Kačura jak řešit ani nedostatek příborů, na
které studenti podle některých stížností musí čekat i déle než pět
minut. „To je bohužel chyba nás, protože je krademe,“ říká s tím,
že menza pak musí čekat, než škola nakoupí na začátku semestru nové.
Menza podle něj nemůže ani za to, že jsou příbory flekaté. „To
způsobuje tvrdá voda ve škole, není to zaschnuté jídlo, ale
chemie,“ tvrdí.

Kromě kvality jídel měli studenti připomínky i k samotné organizaci
menzy. Chtějí například, aby vitrína s ukázkami jídel stála hned
u vchodu do menzy. To podle Kačura kvůli protipožárním předpisům nejde.
Vedení menzy ale vyhoví studentům v tom, že zavede „krabici“ přání a
stížností.

Ozvalo se padesát lidí

Diskuzi o kvalitě menzy inicioval v listopadu proděkan pro zahraniční
vztahy na Národohospodářské fakultě Zdeněk Chytil. Ten vyzval studenty,
aby se na člena AS VŠE obraceli se svými připomínkami ke kvalitě
stravování na ekonomce.

Kačur říká, že mu napsalo zhruba padesát osob – poté, co se
Chytilův dopis rozšířil i na ostatní fakulty. Znění jednotlivých
stížností (bez jmen autorů) má redakce iListu k dispozici.

Čtěte také:

Mohlo by tě zajímat: