Live Sweaters dýchají celoročně a nepohlcují pachy
Rozhovory, Studentský životBarevné svetry, které nepohlcují pot ani cigaretový kouř – i takové start upy jsou k nalezení mezi projekty xPORT Business Acceleratoru. Ke vzniku Live Sweaters přispěla návštěva krámku v San Franciscu, kde tyto svetry prodávali. Po návratu do Čech Michal Richter zjistil, že se líbí i ostatním, a začal podnikat.
Při přípravě na rozhovor jsem ihned narazila na zvláštní slovo – merino svetry. Pochopila jsem, že se jedná o vlnu, kterou lze nosit v létě i v zimě a že s uživatelem dýchá. Je ve zmíněných věcech hlavní síla tohoto materiálu, nebo bys zmínil něco jiného?
Ano, to si pochopila správně. Merino vlna je přírodní funkční materiál, který tím, že dýchá, v zimě hřeje a v létě chladí. Další plus je, že nepohlcuje pachy, takže se nemusí tak často prát. Přesto i po několika vypráních vypadá jako nový. Svetr z merino vlny si zkrátka nekupuješ na jednu se sezonu, ale na několik let.
Existuje speciální postup, jak se o oblečení z tohoto materiálu starat?
Naše svetry se mohou prát v pračce na 30° na vlněný program, maximálně 500 otáček. Svetr nesmí do sušičky a doporučujeme ho sušit na rovné ploše. Stačí položit na postel ručník a na něm nechat svetr uschnout. Ideální však je prát ho v ruce.
Při prohlídce e-shopu potenciální zákazník zjistí, že průměrná cena za svetr je kolem čtyř tisíc korun. Mají o produkty zájem také studenti? Jak vypadá typický zákazník?
Typické zákazníky máme dva. Jeden je zákazník business svetrů. Jedná se o muže, kteří často nosí obleky a košile či casual outfity. Druhý je zákazník designových svetrů s ilustracemi. Mezi ně patří více kreativní lidé, kteří mají rádi jedinečnost a kvalitu.
Svetry na první pohled zaujmou originálními vzory. Máte vlastní designéry, kteří vám s motivy pomáhají?
Na sérii s ilustracemi spolupracujeme s nadanými českými designéry. Na našem webu naleznete u každého takového svetru popisek s příběhem konkrétního motivu a jménem designéra.
Kromě toho ale tvoříte svetry na míru. Jaký byl nejoriginálnější požadavek?
Ze svetrů na míru se nejvíce poptávají business svetry na míru. Takový svetr si můžete nakonfigurovat přímo na svetrnamiru.cz. Nejoriginálnější byl zatím světle modrý s tmavě modrými manžetami a monogramem. Modrá je u Čechů asi nejoblíbenější barva.
Dámy nakupují pánské svetry jako „oversize“
V rozhovoru pro Diary of the Winners.cz jsi uvedl, že chcete proniknout na dámský módní trh. Vstoupili jste již na něj? Jak reagují ženy na vaši nabídku?
Máme již pár dámských svetrů s ilustracemi. Dámské business svetříky teprve připravujeme. Máme zkušenost, že dámy si rády koupí i pánský designový svetr jako „oversize“. Ještě nemáme takovou produktovou řadu pro dámy, abychom řešili pro tento kanál propagaci samostatně.
Poslední novinkou jsou vesty na golf. Plánujete v budoucnu nějakou další speciální kolekci?
Zvažujeme, že bychom zapojili studenty, a vyhlásili soutěž o nejlepší návrh ilustrace na svetr, který by se následně zrealizoval.
Na jaké překážky naráží mladý podnikatel, který se rozhodne uspět na českém módním trhu?
Překážky jsou. Nesmíme se jich ale bát. Každá překážka vás po jejím překonání někam posune. Opravdu jsem rád, že můžeme být v xPORTu. Je tu skvělá parta lidí, ať už z interního týmu či s ostatních startupů. Navzájem se podporujeme. Máme tu skvělý prostor, kde můžeme fungovat jako celý tým i s našimi stážisty. Kromě toho máme prostor růst.
Mohlo by tě zajímat:
- Kateřina Legnerová: Pracovat při studiu ano, ale ne za každou cenu
- Vyhrajte nad fast-fashion! 5 tipů na sekáče v Praze
- Adam Vološin: Na cestu na kole z Porta do Prahy mě namotivovala moje nadřízená