Každého třetího uchazeče o práci zradí sociální síť
KariéraHledáte práci? Jako první byste měli promazat a aktualizovat vaše
veřejné záznamy na sociálních sítích. Pro personalisty jsou totiž
vítaným zdrojem informací. Třetinu uchazečů vyřadí z výběru proto,
že mají neudržovaný profil na LinkedIn nebo fotky z večírku na
Facebooku.
Jak vyplývá z průzkumu agentury Grafton Recruitment, devět z deseti
personalistů hledá zaměstnance na LinkedIn a 30 procent jich spoléhá i na
Facebook. Na profilech LinkedIn jim nejčastěji vadí nepravdivé nebo
zastaralé informace a také neprofesionální profilová fotka. Ta by měla
být seriózní, nemělo by se jednat o výstřižek ze skupinové párty fotky
nebo momentku z dovolené v sedle velblouda. Na Facebooku uchazečům často
uškodí nejen nevhodné fotky, ale i pomlouvání předchozího šéfa. Více
než třetinu uchazečů se personalisté rozhodnou nepozvat na pohovor právě
kvůli nekvalitnímu profilu na sociálních síti.
„Kandidátům radíme, aby se snažili udržet si pozitivní online
reputaci,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton
Recruitment. To v praxi znamená, že by měli na svých profilech
v sociálních sítích uvádět jen pravdivé informace, sdílet a publikovat
jen vhodný a korektní obsah. „Například fotky z večírků nebo jiných
aktivit, o kterých by kandidáti před svým zaměstnavatelem raději
pomlčeli, by měly být zpřístupněny jen přátelům, nikoliv publikované
veřejně,“ dodává Součková.
Čtěte také:
- Sněmovna nabízí neplacenou stáž, láká na
spolupráci s poslanci - Tip na vedlejšku:
Brand managerem, výzkumníkem, reklamkářem a píáristou během jednoho
semestru - Absolventi se nejčastěji chtějí
rekvalifikovat v oblasti ekonomiky nebo informatiky