Jak rozjet e-shop při studiu?

12. 5. 2016 | | PR články Shoptet foto 2 (1)

Studujete a máte někdy hluboko do kapsy? Situaci, kdy peníze chybí, zažil čas od času každý student.  S penězi se žije líp, nejen studentům. Můžete cestovat, bavit se, nebo se více věnovat koníčkům.

Možná podvědomě cítíte, že je čas postavit se, alespoň částečně, na vlastní nohy. Mít svůj vlastní příjem je lákavé a určitě ne nesplnitelné. Ono známé slovní spojení „chudý student“ nemusí platit pro každého, budete-li chtít. Jak na to?

Vlastní e-shop

Skvělou možností, jak navýšit svoje finanční prostředky při studiích, je zřízení vlastního e-shopu. Nebudeme vás lákat na snadno vydělané peníze, ale založit si internetový obchod není v dnešní době nic nemožného. Stačí jen mít nápad a jít do toho. Hned na začátku si navíc nastavíte, jak moc se mu chcete věnovat. Můžete si totiž zřídit internetový obchod jen s několika položkami a později se zařídit podle toho, co vám bude vydělávat. Rozhodně se však obrňte trpělivostí a vytrvalostí.

Pro koho je e-shop vhodný?

Připravte se na komunikaci se zákazníky, ta je vždy klíčová, protože jedině spokojený zákazník se k vám bude vracet. Proto se do vlastního e-shopu určitě nepouštějte, pokud jste samotáři. Vyzkoušet si vedení e-shopu naopak doporučujeme všem studentům marketingu a obchodu, protože si v praxi ověří všechny získané poznatky.

Jak začít?

Před tím, než se do podnikání v oblasti internetového obchodu pustíte, je třeba navštívit živnostenský úřad a nahlásit zahájení činnosti. Bude vám vydáno živnostenské oprávnění, za které zaplatíte 1000Kč a máte je doživotně s možností kdykoliv živnost pozastavit. Pokud nemáte uvedenou sumu, poproste rodiče o půjčku. Až začnete vydělávat, nebude pro vás problém půjčenou částku vrátit.

Dříve bylo povinností žadatele uvědomit o zahájení činnosti i příslušnou zdravotní pojišťovnu a okresní správu sociálního zabezpečení, dnes už za vás vše zařídí živnostenský úřad.

Jaké budu mít jako student výhody?

Jste-li student ve věku do 26 let, považuje se vaše podnikání za vedlejší činnost a vy nemusíte v prvním roce platit měsíční zálohy. Stejně jako u sociálního pojištění má student – podnikatel určité úlevy i při platbě pojištění zdravotního.

 

Co prodávat?

V oblasti internetového obchodování je třeba pečlivě zvážit, s jakým zbožím budete obchodovat, jaký produkt se dle vašeho mínění a zkušeností bude dobře prodávat.  Jistou představu určitě máte, zapátrejte po konkurenci, zjistěte ceny, dostupnost produktů a snažte se být lepší ve všech směrech. Vždycky však platí jedno: prodávejte to, čemu rozumíte. Jedině pak budete moct zákazníkům poradit a stanete se pro ně důležitým obchodním partnerem. Být profesionálem ve svém oboru je navíc tou nejlepší konkurenční výhodou.

 

Důležitá reklama

Zapracujte také na propagaci svého obchodu. Jako student jistě nemáte prostředky na zaplacení drahé profesionální reklamy, hledejte proto schůdnější cesty, jak se tzv. dostat mezi lidi. V online marketingu je spousta možností, jak jej dělat efektivně a zároveň bez vysokých nákladů. Jen když vás reklama nestojí peníze, stojí váš čas.

Snažte se dát o sobě vědět co největšímu počtu lidí, ať už pomocí facebooku nebo jiných sociálních sítích – přizpůsobte se své cílové skupině. Pár letáků určitě můžete rozhodit na svou fakultu nebo do okolních škol.  

 

Vytvoření e-shopu na míru

Rozhodnete-li se nechat si vytvořit svůj vlastní e-shop takzvaně na míru, počítejte s vyšší vstupní investicí. Ta se často pohybuje i v desítkách tisíc, zvlášť pokud chcete e-shop naplno využívat, včetně napojení na veškeré nástroje marketingu, propojení s platbami, doručovacími službami nebo porovnávači zboží.

 

Jděte do pronájmu e-shopu

Nemáte-li vstupní kapitál v řádu několika tisíc korun, nezoufejte. E-shop si můžete i pronajmout například u Shoptetu. Nabízí 30 dní testování na zkoušku. Pokud dodržíte maximální počet položek 10, budete moci využívat e-shop zdarma.

Namísto nákladů do programování se můžete pustit rovnou do prodejte. Soustřeďte se na zákazníka, ten je pro vás nejdůležitější. Přizpůsobte mu vzhled svého obchodu, popisy zboží a mluvte k němu jazykem, kterému bude rozumět.

Pokud máte pocit, že se vám nedaří, že vaše snaha není přímo úměrná vynaloženému úsilí, vězte, že i ty nejnavštěvovanější a nejúspěšnější e-shopy začínaly od nuly. Úspěch přišel až postupem času, většina podnikatelů hovoří o tom, že se dostavil přibližně po roce. Proto se nenechte odradit a buďte v rámci možností trpěliví.

Mohlo by tě zajímat: