Chcete vedlejšku zaměřenou na multimédia? Požádejte o pomoc svéhogaranta

13. 1. 2015 | | Studentský život, Vedlejšky

Zatímco některé
fakulty
VŠE úzce zaměřené vedlejší specializace nenápadně
redukují, s tím, že pro ně není prostor, na Fakultě informatiky a
statistiky (FIS) se vyučuje malá vedlejška, která není jen tak pro
někoho.

Jedná se o specializaci 4MK Multimediální
komunikace
. Její součástí je třeba výuka počítačové grafiky nebo
tvorba multimediálních projektů a zapisovat si ji nyní mohou pouze studenti
magisterského oboru Arts Management z Fakulty podnikohospodářské.

Záleží na garantech

Ostatní zájemci mají zatím smůlu, dá se to však změnit. Aby si mohli
zmíněnou specializaci zapsat, musí poprosit garanta svého hlavního oboru,
aby na FIS o povolení vedlejšky zažádal.

„Kterýkoliv garant může požádat o otevření i pro jeho studenty,“
potvrzuje docent Stanislav Horný, který za vedlejšku 4MK zodpovídá. Pokud
tak učiní, budou si moct studenti daného oboru zapisovat specializaci hned od
následujícího semestru.

Omezení, že mohou vedlejšku navštěvovat jen ti, kterým to jejich
garanti „zařídí“, má podle Horného následující důvod. Specializaci
nezajišťuje, jak je na fakultách VŠE jinak běžné, žádná katedra,
nýbrž Centrum profesního vzdělávání na FIS. To se přitom primárně
nezaměřuje na magisterské programy, ale na profesní bakalářské studium a
celoživotní vzdělávání. Aby získalo pro výuku vedlejšky akreditaci,
musí plnit právě tuto podmínku.

Omezení tedy podle Horného v žádném případě nesouvisí třeba tím,
že by vedlejška požadovala nějaké specifické znalosti či dovednosti,
které by na VŠE nikdo jiný než posluchači Arts Managementu neměl.
„Zatím nás s přáním o otevření specializace svým studentům nikdo
další než garant oboru Arts Management neoslovil,“ uvádí garant.

Kapacita by byla…

Aktuálně si může specializaci zapsat vždy maximálně dvacet studentů
za semestr.

Podle Horného se naplňuje 85 až 90 procent této kapacity. Jednak proto,
že samotný Arts Management představuje v rámci VŠE malý obor, kromě toho
si logicky jeho studenti vybírají z nabídky vedlejšek na celé škole.

Výuku komplikuje také fakt, že ti, kteří zvolí právě Multimediální
komunikaci, si zapisují předměty v různém pořadí. Stejně tak se liší
tempo, jakým vedlejšku studují – někdo to zvládne za semestr, jiný si
specializaci rozloží. Výsledkem jsou pak problémy s kapacitou. „Teď jsme
kvůli tomu jeden předmět neotevřeli,“ říká Horný s tím, že by
rozšíření specializace pro studenty dalších oborů proto uvítali.

Co je cílem studia?

Vedlejška má studenty VŠE naučit řešit multimediální projekty, ať
už z pohledů zadavatelů nebo zaměstnanců marketingu a PR.

Během studia by si posluchači měli zdokonalit vizuální gramotnost,
naučit se pracovat s grafikou, sazbou, digitální fotografií, videem či
zvukem. A znát – jak stojí na stránkách vedlejšky – řetězec vzniku
multimediálního produktu od zadavatelské fáze až po vlastní realizaci.

Měli byste o studium podobné vedlejšky zájem? Podělte se
o svůj názor v diskuzi pod článkem.

ČTĚTE TAKÉ:

Mohlo by tě zajímat: