Celosvětově slaví úspěch pouze detektivky a pořady o doktorech
NezařazenéVe středu vystoupil na VŠE v rámci Spolku studentů Arts managementu
programový ředitel České televize, Milan Fridrich. Během přednášky
mluvil jak o historii veřejnoprávního a komerčního vysílání, tak
o globalizaci televizní tvorby. Celosvětově jsou dle něj úspěšné pouze
pořady o doktorech nebo detektivky.
„To je něco, co funguje na diváka vždycky. Vraždí se, krade se,
znásilňuje a vyšetřuje všude stejně,” komentuje. Zato některé typy
programů jsou dle něj z anglosaských zemí úplně nepřenosné a jinde se
neuchytí. Například mnohé show nemají u nás vůbec šanci na úspěch.
„Český divák je totiž extrémně konzervativní,“ vysvětluje.
Během přednášky se posluchači také dozvěděli, že televizní produkce
je komoditou. To vede k tomu, Česká televize nenakupuje produkci po
vybraných filmech, ale po balících. „S vybraným filmem se tak od velkých
distributorů musí koupit další filmy a seriály, které jsou v tomto
balíku obsažené,” popsal Fridrich složitost sestavování televizních
programů. V závěru přednášky si host ještě posteskl, že v jeho
branži panuje neustálý hlad po novinkách, ale že v podstatě nejde pořád
něco úplně nového vymýšlet.
ČTĚTE TAKÉ:
- Co
točí studenti VŠE? Zběsilé tempo, zábavné klišé a přelétavou
romantiku - Večer
plný krátkých filmů ukázal, že umění se na VŠE daří - Kovanda
vás vezme do vzrušujících zákoutí ekonomie. Pak vás tam
ale nechá