Borec, Mrkev, Primát. Každá škola to má jinak
NezařazenéPodobně jako ekonomka mají i ostatní univerzity své VŠE Borce. Jen se
navzájem liší jmény, propracovaností a funkcemi. Jedno ale zůstává –
jejich hlavním cílem je sdílení informací a materiálů mezi jejich
uživateli.
Výhody VŠE Borce zná každý student ekonomky. Ale ani na ostatních
českých univerzitách nezůstávají pozadu a našli si způsob, jak se dělit
o informace.
Jednoho z nejpodobnějších bratříčků Borce má Česká zemědělská
univerzita (ČZU). Jedná se o ČZUBorce. Jak sami jeho tvůrci uvádějí,
nechali se inspirovat právě Borcem z ekonomky. „Myslím si, že ČZUBorec
je velice obsáhlý a užitečný. Využívala jsem ho hodně často,“ myslí
si Veronika, která na začátku února ukončila bakalářské studium na
zemědělce. „Dozvěděla jsem se na něm spoustu informací o předmětech a
vyučujících. Navíc jsou tam i rady od spolužáků, jak se na určitý
předmět připravovali a na co se při učení zaměřili,“ doplňuje
bývalá studentka.
Co fakulta, to rozdíl
Ačkoli v rámci českého vysokého učení technického (ČVUT) existuje
internetová stránka, na které lze nalézt informace pro veškeré studium na
univerzitě, každá fakulta má většinou ještě svého vlastního
„Borce“. Studenti Stavební fakulty tak navštěvují portál Mrkev.cz.
„U nás Mrkev.cz vyžívá každý, některé z jejích funkcí méně,
některé naopak více. Já tam nejčastěji hledám studijní materiály,“
říká Lukáš, který na fakultě studuje čtvrtým rokem.
Na rozdíl od „srabárny“ používají studenti architektury na ČVUT
stránku s názvem Spolek posluchačů architektury (SPA). „Chodím si tam
hlavně pro zápisky a nascanovaná skripta. Jinak to moc neřeším,“ uvádí
budoucí architektka Dana.
Podobná je i situace na Masarykově univerzitě v Brně. Například
u Fakulty sociálních studií se jedná o portál www.fss.muny.cz, v případě
Ekonomicko-správní fakulty o stránku www.econ.muny.cz.
Jde to i jinak
Na Karlově univerzitě (UK) se situace liší fakultu od fakulty.
Například návštěvníci Fakulty humanitních studií UK používají
Primáta. „Máme tam různé referáty, slohovky, výpisky, ale i hodnocení
učitelů. Můj ročník si navíc také zřídil skupinu na Facebooku a
Dropbox,“ vysvětlila Hanka, jedna ze studentek fakulty.
A právě Facebook nebo internetové úložiště informací Dropbox, ale
třeba i Spolužáci.cz zastávají funkci Borce. „Máme stránku na
Spolužácích. Je perfektní, vkládáme tam postřehy ze zkoušek a materiály
pro studium,“ okomentovala situaci Pavlína z Univerzity Hradec
Králové.
Další možností sdílení informací je skupinová pošta. „My
používáme emaily. I učitelé nám tak posílají materiály,“ dodává
Lucie z Jihočeské univerzity. Stejně je to podle studentky Zuzany i na
Fakultě tělesné výchovy a sportu UK.
Čtěte také:
- Borec
je přežitek. Raději nás nechte stahovat knihy v cizích jazycích - Kdybych Borce nevytvořil já,
přijde s tím někdo jiný - Učitelé
Borce kritizují, ale chtějí na něj mít přístup