Aby poděkovali, pronajali si billboard
NezařazenéNetradiční způsob poděkování zvolili studenti vedlejší specializace
Komerční komunikace. Aby vyjádřili garantům specializace vděčnost, sami
si navrhli a zaplatili billboard před školou.
Originální zpětnou vazbu od studentů dostali za vedení vedlejší
specializace Komerční komunikace na Fakultě mezinárodních vztahů Jiří
Mikeš a Milan Postler. Jako dárek na rozloučenou pro oba pedagogy studenti
zimního semestru 2010/2011 ve spolupráci s mediální agenturou OMD navrhli a
zaplatili billboard, který stál před budovou VŠE na Žižkově. Spatřit jej
šlo nejen zde do konce února.
„S kolegou jsme netušili, že studenti chystají něco takového.
Překvapilo nás to,“ popisuje své reakce Jiří Mikeš a dodává, že se
ještě předtím nestalo, aby se studenti po absolvování vedlejší
specializace takto projevili. Mikeš potvrzuje, že údiv vzbudil čin
i u zahraničních kolegů, kteří tvrdili, že to je snad poprvé, co
studenti něco ocenili.
Čerství absolventi Komerčních komunikací své jednání vysvětlují
tím, že garantům a externistům chtěli poděkovat za snahu a za
nezapomenutelný semestr tak, aby dárek nezapadl v šuplíku mezi spoustou
předchozích a budoucích. „A když poděkovat, tak originálně,“
shodují se a dodávají, že navíc chtěli dokázat, že je vedlejší
specializace naučila kreativitě a tomu, jak komerčně komunikovat. Společně
doufají, že se i díky jejich kousku obecné povědomí o vedlejší
specializaci Komerční komunikace zvýší. Spoléhají na to, že pozitivní
word-of-mouth (tedy tzv. šuškanda) udělá garantům největší radost a
potvrdí smysluplnost jejich práce.
Mezi studenty se zpráva o netradičním projevu díků objevila hned první
den právě tzv. šuškandou a na sociálních sítích. Ne všichni však snahu
dokázali ocenit. „Já bych tuto cestu nezvolil, nezaujalo mě to,“ tvrdí
Jan Sladký, student Národohospodářské fakulty. Ani další studenti to
nevidí jako šťastnou cestu. „Co z toho ten vyučující má?“ ptají se.
Postoj širší veřejnosti je tak spíše odměřený.