Studentky FMV vyhrály soutěž Marketér roku Mladý delfín

10. 7. 2022 | | Zprávy ze školy Mladý delfín

Sedmnáctý ročník studentské soutěže Marketér roku Mladý delfín zná svého vítěze. Na prvním místě se umístil dvoučlenný tým studentek z Fakulty mezinárodních vztahů (FMV) ve složení Gabriela Šebetková a Arina Dolenko. Tématem letošního ročníku soutěže bylo „Jak úspěšně komunikovat problematiku udržitelného rozvoje v Česku.“

Gabriela s Arinou uchopily problematiku ojedinělým způsobem, a to přineslo své ovoce. Ve své práci se studentky zaměřily na zlepšení komunikace v oblasti finanční gramotnosti, která spadá do ekonomického a sociálního pilíře udržitelného rozvoje. „Říkaly jsme si, že na ekologii a životní prostředí se zaměří každý a už tak se této problematice věnuje plno projektů,“ řekla iListu Gabriela.

Česká marketingová společnost, která soutěž pořádá, cílí prostřednictvím Mladého delfína na studenty vysokých škol a propojení jejich teoretických znalostí s praxí. Gabriela uvedla, že při zpracování zadání využívaly především znalosti z vedlejší specializace, hlavně při vymezení segmentu cílové skupiny, ale i tvorbě kampaně jako takové. „Co se týče finanční gramotnosti, tam jsme spíše dohledávaly informace a podklady na internetu,“ dodala.

Tento dvoučlenný tým dala dohromady především vedlejší specializace Komerční komunikace v rámci Katedry mezinárodního podnikání. I v tak malém počtu lidí je však spolupráce klíčem k úspěchu. „S Ari jsme měly práci rozdělenou. Samozřejmě úvod, téma a podstatu kampaně jsme dávaly dohromady spolu. Ari se věnovala především komunikační a grafické části. Já jsem měla zase na starosti spíše teoretickou část, jak souvisí finanční gramotnost s udržitelností, jaký je stav v České republice a analýzu předchozích kampaní z této oblasti,“ popsala jejich spolupráci Gabriela. „Vše jsme spolu vždy konzultovaly a vzájemně se doplnily.“

Účast v soutěži otevírá dveře do světa marketingu

Finální verzi projektu prezentovaly studentky v rámci vedlejší specializace. „Prezentovaly jsme na předmětu, kde jako garant působí Jitka Vysekalová, prezidentka České marketingové společnosti. A pak už proběhlo rovnou vyhlášení vítězů,“ vyjádřila se Arina k závěru soutěže.

Finálový večer včetně slavnostního vyhlášení výsledků proběhl dne 19. května v Divadelním sále Klubu Lávka. „Během večera jsme se dozvěděly o významných marketingových projektech a seznámily se s lidmi, kteří jsou profesionálové v této sféře. Obě jsme si to s Gabčou užily naplno,“ popsala výjimečný zážitek Arina. O přínosu soutěže se rozpovídala Gabriela. „Díky soutěži jsem zjistila, že dokážu přemýšlet, jak se říká, „out of the box“ a to, že jsme vyhrály, mi dodalo určité sebevědomí a možná i odhodlání zkoušet další soutěže.“

A nejen to, samotná účast v soutěži může také soutěžící nasměrovat k budoucím kariérním krokům, své o tom ví Gabriela. „Soutěž mi dala jakési ujištění, že bych chtěla po škole svoji kariéru směřovat právě do oblasti marketingu, což pro mě byl po 6 letech studia, kdy jsem nahlédla do několika oborů a nasbírala několik zkušeností z brigád, dost povznášející pocit. Myslím, že každý si to svoje najde, ať už dříve nebo později. A je naprosto v pořádku si toho mezitím vyzkoušet více,“ shrnula Gabriela.

Foto: Fakulta mezinárodních vztahů

Mohlo by tě zajímat: