Nový žebříček: Magisterský diplom zvládnou získat tři studenti ze čtyř

12. 2. 2016 | a | Zprávy ze školy ing_mgr

Šanci dostudovat magisterský obor na Vysoké škole ekonomické v Praze má 76 procent studentů, u bakalářských programů je to o osm procent méně.

Ukázala to analýza, kterou zpracovali experti projektu Česko v Datech. Celkově jsou tak studenti VŠE úspěšnější než například na Karlově univerzitě, kterou podle statistiky může dostudovat 55 procent bakalářských a 68 procent magisterských studentů. To ovšem může být dané i tím, že  – podobně jako na některých dalších školách – tu mají nemalý podíl studenti technických či přírodních oborů.

Lépe než VŠE dopadlo s magistry České vysoké učení technické, kde má šanci získat titul 84 procent studentů. Bakalářský diplom ale získá jen 48 studentů. Na Masarykově univerzitě má šanci dostudovat bakaláře 50 procent osob, magisterský diplom získá 70 procent studentů.

Jaká je šance dostudovat

Bakalářský program Magisterský program
Vysoká škola ekonomická v Praze 68 % 76 %
Karlova Univerzita 55 % 68 %
Masarykova univerzita 50 % 71 %
Mendelova univerzita v Brně 57 % 80 %
Česká zemědělská univerzita v Praze 52 % 73 %
Vysoké učení technické v Brně 55 % 83 %
Univerzita Pardubice 41 % 70 %
Západočeská univerzita v Plzni 49 % 71 %
České vysoké učení technické v Brně 46 % 84 %
Univerzita Hradec Králové 65 % 69 %
Univerzita Palackého v Olomouci 63 % 79 %

Zdroj: Česko v datech

Studentů ekonomických věd je o 74 procent více

Průzkum také mapuje, jak se vyvíjí počet studentů a absolventů vysokých škol. Ukázalo se, že v letech 2001 až 2010 počet studentů na veřejných vysokých školách rostl – maxima dosáhl v roce 2010, kdy na českých veřejných vysokých školách studovalo 339 353 osob. nyní se toto číslo snižuje, v roce 2014 bylo studentů 308 428.

Nárůst počtu studentů u jednotlivých oborů se liší. U humanitních věd a společenských oborů se zvýšil  o téměř 120 procent, zájem o ekonomické vědy rostl o 74 procent. Nejhůř obstála pedagogika, kterou chce studovat jen o osmnáct procent víc studentů než v roce 2001.

ČTĚTE TAKÉ:

Počet vysokých škol na pohovoru neoslní, důležité je umět komunikovat

Počet nových vysokoškoláků klesá, ekonomka není výjimkou

Vysoký počet studentů nutí vyučující porušovat akreditace předmětu

Mohlo by tě zajímat: