Zvládnete vytvořit novou a originální deskovku? Tip na předmět
NezařazenéZnáte ten pocit. Sedíte na pohovoru, potíte se jako čuně a slečna
„ejdž-áristka“ vás zasypává otázkami s kadencí tetovací jehly.
Máte pocit, že se docela obstojně držíte a vítr je příznivý. Váš
slovní „průjem“ a dobrou náladu bohužel přeruší jednoduchá otázka:
„Kolik z vašich nápadů se už přeneslo do praxe?
„Éch, hm, nóóó…na takovou příležitost ještě čekám.“
„Děkujeme, ozveme se.“ Sami ale víte, že chlapi z baru a náboroví
specialisté už nikdy nezavolají. Ach jo, ta VŠE je fakt k ničemu.
Asi tomu nebudete věřit, ale nemusí být. Řešení máte přímo před
nosem, jde o kurz 3MA563, Management
inovačních procesů za osm kreditů. Co budete muset kvůli nim
zvládnout? Například najít na absolutně saturovaném trhu inovační
příležitost.
Jak se dělá deskovka
Rozkaz zněl jasně: „Vymyslete novou deskovou hru.“ Začneme tedy asi
průzkumem současného trhu, rozhovorem s odborníkem a vedením focus group,
kterou si musíme sami zorganizovat. Sesbírat všechny podněty je docela
náročné, obzvlášť, když se tak často v mnohém liší.
Máme první nápady, jak hru uchopit, a v týmu probíhá bitva o ten
nejlepší. Musíme ten výplod našich geniálních myslí zhmotnit, abychom ho
mohli začít prototypovat. Z čeho to vyrobit, jaký motiv hře dát, jak
vysvětlit pravidla stručně a zábavně? V hlavě se nám toho honí spousta,
ale jak dál, nevíme.
Díky kreativním technikám paní Jiřinové naše tvořivost rázem
ožívá. Po měsících práce se s rodičovskou pýchou naparujeme nad
funkční hrací deskou a neokoukaným herním principem. Zbývá poslední –
prodat sebe i svůj nápad. Čeká nás odborná porota, která nás buď
navždy pohřbí i s hrou, nebo přežijeme a začneme shánět investory pro
naše „děťátko“. Už tam sedí a brousí si zuby – Majitel českého
hračkářství Efko Miroslav Kotík, ředitel České inovace Roman Šiser a
Bohumil Kebza, největší odborník na deskové hry, jakého jsme poznali.
Sklízíme pochvalu i kritiku, jak už to v životě bývá, obojí bez
umělých sladidel a konzervantů.
To je všechno? Ani náhodou, na stejném předmětu jsme se naučili také
řešit manažerské problémy spojené s inovacemi, aneb jak to zařídit, aby
dělník od pásu nezfackoval na obědě našeho geniálního inovátora, který
má bohužel individuální pracovní dobu a trochu zvláštní návyky.
Nechyběla ani prezentace našich vzorů a firem, které se inovací nebojí.
A to, že vím, že Stage Gate není díl z Hvězdné brány, se také bude
určitě ještě někdy hodit. Například na dalším přijímacím pohovoru,
až té krásce z lidských zdrojů řeknu, co už jsem všechno
zrealizovala.
Ilustrace: Lenka Sluková
ČTĚTE TAKÉ:
- Tip
na vedlejšku: Kromě zpěvu před zbytkem třídy jsem zkusila vyučovat na
obchodce - Proč
právě informatiku na FISu? - Podnikohospodáři
mají nového proděkana pro pedagogiku