Celosvětově slaví úspěch pouze detektivky a pořady o doktorech

25. 10. 2013 | | Nezařazené

Ve středu vystoupil na VŠE v rámci Spolku studentů Arts managementu
programový ředitel České televize, Milan Fridrich. Během přednášky
mluvil jak o historii veřejnoprávního a komerčního vysílání, tak
o globalizaci televizní tvorby. Celosvětově jsou dle něj úspěšné pouze
pořady o doktorech nebo detektivky.

„To je něco, co funguje na diváka vždycky. Vraždí se, krade se,
znásilňuje a vyšetřuje všude stejně,” komentuje. Zato některé typy
programů jsou dle něj z anglosaských zemí úplně nepřenosné a jinde se
neuchytí. Například mnohé show nemají u nás vůbec šanci na úspěch.
„Český divák je totiž extrémně konzervativní,“ vysvětluje.

Během přednášky se posluchači také dozvěděli, že televizní produkce
je komoditou. To vede k tomu, Česká televize nenakupuje produkci po
vybraných filmech, ale po balících. „S vybraným filmem se tak od velkých
distributorů musí koupit další filmy a seriály, které jsou v tomto
balíku obsažené,” popsal Fridrich složitost sestavování televizních
programů. V závěru přednášky si host ještě posteskl, že v jeho
branži panuje neustálý hlad po novinkách, ale že v podstatě nejde pořád
něco úplně nového vymýšlet.

ČTĚTE TAKÉ:

Mohlo by tě zajímat: